Snelle arbeidsmarktcampagne tegen lage kosten met effect

 

Actiewebsite Van Neynselgroep

Actiewebsite Van Neynselgroep

De Van Neynselgroep in Den Bosch heeft op korte termijn vijftig nieuwe helpenden, verzorgenden en verpleegkundigen nodig. Voor het budget van twee A5 advertenties in een regionale krant, zette Het Inventief een complete wervingscampagne op poten.

Om in een kort tijdbestek zoveel nieuwe medewerkers te vinden in een krappe markt, zijn twee trajecten in gang gezet. Enerzijds zijn er vacatures op algemene en branchespecifieke vacaturebanken geplaatst. Daarnaast hebben medewerkers een serie kaarten ontvangen die ze oproepen in hun netwerk mensen te vragen om hun collega te worden. Intrinsieke motivatie speelde hierbij een belangrijke rol: met jouw hulp kunnen we betere zorg bieden en het werk beter verdelen.

Om medewerkers te faciliteren en bezoekers van vacaturebanken te inspireren, is een actiewebsite opgetuigd: www.jaikwilhetverschilmaken.nl. Op deze website geven grote foto’s een intiem kijkje in de organisatie. Testimonials van medewerkers en cliënten zetten de vacatureteksten kracht bij. Om solliciteren zo laagdrempelig mogelijk te maken, is het invullen van een simpel formulier voldoende. In een telefoongesprek gaat de Van Neynselgroep vervolgens dieper in op cv en motivatie.

Guido,

tekst en concept

Recent werk | , , ,